kosmetika

kosmetika (34) krása (21) přírodní kosmetika (9) balea (8) dekorativní kosmetika (8) životní styl (8) essence (7) drzá mamina (6) parfémy (5) zdraví (4) zábava (4) hubnutí (3) nioxin (3) padání vlasů (3) péče o vlasy (3) vlasy (3) arganový olej (2) atopický ekzém (2) avon (2) chanel (2) dermacol (2) guerlain (2) hydratační (2) hádky (2) jak vybrat (2) jaro (2) kokos (2) kondicioner (2) krém (2) krém na ruce (2) masáže (2) muž (2) móda (2) oční stíny (2) parfém (2) peeling (2) rtěnka (2) saloos (2) tělové mléko (2) tělový krém (2) tělový olej (2) vztahy (2) šampon (2) žena (2) 100% olej (1) 50+ (1) Get Big Lashes (1) Triple Black (1) alkohol (1) antiperspirant (1) aroma ritual (1) aromalampa (1) auromére (1) babylove mama (1) balzám na rty (1) banán (1) beauty keratin (1) bio olej (1) bioderma (1) boj (1) byliny (1) cena (1) cookies cream (1) cukrová třtina (1) deodorant (1) dior (1) dlouhotrvající rtěnka (1) dlouhotrvající tužka (1) domácnost (1) dtangler (1) e-shopy (1) edp (1) edt (1) eveline (1) fialky (1) fluid (1) fíky (1) garden of eden (1) garnier (1) gucci (1) hubneme (1) hydratace (1) imperial (1) insolence edt (1) italský chrtík (1) jablečný ocet (1) jahody (1) jak bydlet se ženou (1) jarní únava (1) joico (1) kabelky (1) kiwi (1) kocovina (1) krepatění vlasů (1) krém proti vráskám (1) květ bavlníku (1) květiny (1) lenost (1) levandule (1) limeta (1) limetka (1) limitovaná edice (1) makeup (1) malina (1) mandle (1) maska (1) mastná pleť. (1) masážní krém (1) matující (1) max photoderm (1) med (1) mořská sůl (1) mučenka (1) máta (1) natural beauty (1) nude (1) oil repair (1) olej (1) olej z Maroka (1) olivový olej (1) omlazující krém (1) orchidej (1) originální (1) padání vlasů. (1) padělky (1) parfumerie (1) parfémová voda (1) pleva (1) pleťový olej (1) použití (1) proti bílým skvrnám na oblečení (1) pudr (1) pure fiji (1) páv (1) přírodní (1) rady (1) recepty (1) regenerace (1) repairing care (1) rexona invisible (1) ricinový olej (1) romantic (1) rossmann (1) ruce (1) růže (1) skladování (1) složení (1) složky (1) smažený sýr (1) smíšená pleť (1) soužití (1) sprchový gel (1) strie (1) suchá pleť (1) svíčky (1) světlá pleť (1) tahání vlasů (1) tangle teezer (1) tipy (1) toaletní voda (1) trvanlivost (1) tukozroutska polevka (1) typy (1) tónovací krém (1) tělový peeling (1) třešeň (1) ultra colour absolute (1) vendula london (1) vlasová péče (1) vlasový kartáč (1) vlnité vlasy (1) voděodolná řasenka (1) vosky (1) vrásky (1) vůně (1) vůně. (1) wear berries (1) wellness beauty (1) yankee candle (1) yves rocher (1) zdravý životní styl (1) zubní pasta (1) zubní péče (1) zářivé vlasy (1) úklid (1) červené vlasy (1) čokoláda (1) štětec (1)

úterý 29. dubna 2014

Smažený sýr bez smažení: zkuste si udělat „smažák“ zdravěji.


Milujete smažený sýr, ale vždy, když si ho dáte, máte špatné svědomí? Tolik oleje a ještě k tomu ta kalorická tatarka plus hranolky. A co teprve to dlouhé obalování, ze kterého je tolik nádobí. A samozřejmě to nejlepší na závěr, i když sýr pečlivě obalíte a klidně v několika vrstvách, stejně vám vyteče na pánev a máte po legraci.

I já se v těch několika předchozích větách poznávám. A tak, i když to tu moc často nedělám, jsem se rozhodla vám přinést úžasný recept na „smažený“ sýr, který jsem o víkendu na vlastní kůži vyzkoušela a jsem z něj opravdu nadšená.

Co si máte nakoupit?

Sýr eidam
Máslo (olej)
Strouhanka
Vajíčko

Pokud chcete sýr se šunkou, tak šunku

Jako přílohu brambory nebo hranolky, navrhuji brambory, jsou zdravější a nejsou mastné. Případně hranolky, ale ať vás ani nenapadne na plech nalít olej. Zkuste to bez něj. Hranolky budou chutnější a nebudou nasáklé tukem. 

Pokud to přežijete bez kupované tatarky, zkuste kysanou smetanu, smíchanou s trochou česneku, soli a bylinek. Je to zdravé a pro mě i o moc lepší než tatarka. 

Co si připravit za nástroje?

Hlubší zapékací misku nebo plech
Hrníčky nebo mističky na polévku

A jak tedy na to?

Nejdůležitější je příprava. Takže si nastrouhejte eidam, pokud chcete přidat i šunku, nakrájejte si ji na kostičky. Dál rozkvedlejte vajíčka s kořením, které chcete přidat a máte rádi. Já dala trochu grilovacího a papriky.  Vajíček dejte tolik, kolik sýrů chcete vytvořit. Z 200 g eidamu a dvou vajíček jsem vytvořila dva veliké sýry, to jen tak pro odhad. Dále vymažte hrníčky nebo mističky máslem nebo co máte po ruce, já použila máslo, protože nic jiného nebylo. Poté vysypte strouhankou a příprava je hotova.  Než toto všechno uděláte, zapněte troubu cca na 230 stupňů. 


Sice jsme teprve začali, ale blížíme se ke konci. Do mističky nasypte sýr (cca 2 cm, podle velikosti nádoby), na něj případně šunku a zalijte jedním vajíčkem, poté postup opakujte, jen obráceně – takže zase nasypte trochu šunky a na to sýr. Klidně to můžete i pozměnit anebo i nějak inovovat, já příště plánuji tam nacpat žampiony, tak držte palce. Konečná fáze je, že nádobky vložíte do hlubšího pekáčku nebo plechu a nalijete do něj vařící vodu, nějak inteligentně, aby vám nenatekla i do sýru. A šup do trouby.


No, a je skoro hotovo, dejte vařit brambory a za dvacet minut až půl hodinky vytáhnete z trouby. Jen sýr vyklepnete a můžete si dát do nosu.


Máte s tímto receptem vlastní zkušenost nebo dáváte přednost smažení na oleji? Já to na něm prostě neumím, takže tohle je pro mě jasná volba.


4 komentáře:

  1. Hele ty... nad tímhle jsem u tebe slintala už na facebooku a ty můj mlsný jazyk budeš trápit i tady? :D Styď se :D
    O víkendu ho asi vyzkouším :)

    Jahodovník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus, fakt dobrota a hlavně je to hrozně jednoduchý, což já beru, protože na vaření moc nejsem :D

      Vymazat
  2. To není vůbec špatný nápad! Vyzkouším, díky za recept. U nás doma je "smažák" dost oblíbený. Já ho ale dělám klasicky - tak, že ho smažím. Musím se přiznat, že mi docela dlouho trvalo, než jsem přišla na to, jak obalit sýr aniž by vytekl. Teď už to naštěstí umím. Tuto nesmaženou variantu ale určitě někdy také vyzkouším. Jsem zvědavá jak zaboduje u dětí. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já dokážu také udělat zdravý a výborný smažený sýr. Mám totiž horkovzdušnou fritézu , takže už dávno nesmažím na oleji. Jídlo je z fritézy mnohem chutnější, když z něj nekape olej :-) . Sice jsem vždy řízky atd. vysoušela ubrouskem, ale stejně v něm i tak dost oleje zbylo.

    OdpovědětVymazat